Regn och rusk...

När ska snön komma egentligen? Iofs har den kommit för att stanna typ i december de senaste åren..

Just nu råder lugnet över lävägen. Vi har nyss kommit in från en promenad, jag Loke och Dolly. Var även förbi  hos Emelie så Dolly och Kompis fick hälsa på varandra lite bättre. De gick ju bra, Dolly är försiktig och duktig, men inte utomhus, då blir hon som en best! Så nu kollar Loke på en film, Dolly sussar gått här bredvid mig och jag nöter här en stund.
Snart kommer svärmor och då ska vi väl börja förbereda för middagen, entrecoté (stavning?)

Helgen har ju bestått av Jobb och häng med Lisa och Frida, alltid lika trevligt. Jag trivs på mitt nya jobb så i Fredags så skrapade jag ihop hela 13 timmar. Var mäckta trött på morgonkvisten, kom mig i säng vid halvåtta på lördagmorgon och sov typ 4 timmar.. Sen blev de att hämta hem hunden från pappa min, hon var där och röjde medans jag jobbade. Egentligen skulle hon följa med Fredrik och Loke till gällivare men jag skulle ha kännt mig så ensam!

Nu är då min lilla familj hemkomna och de känns så skönt, alltid välbehövt med en paus från varandra. Vi behövde de jag och Loke, särskillt nu när han är i sin värsta trots! Men ack så jag saknade mina killar!

Igår blev de hundhuset på kvällen, roligt var de. men alla hundar verkade lite off, t.om. Dolly som är en virvelvind i vanliga fall slappnade av tillslut:) Passivitetsträning är de vi tränar mest på nu, hon tycker inte alls om att ligga stilla och kolla på när andra hundar har roligt. Men de går bättre och bättre och när hon efter mycket upphetsning tillslut slappnar av så är de träning och bus som belöning, och då går som sagt bra!
Nästa gång de blir hudnhuset så SKA kameran med så våra uppfödare Ulrika och tony får se vad vi pysslar med där:)

Annars har vi inte pysslat med så mycket sen sist, jobb lite till och från. Fredrik kom på förr förra helgen, 2 (!) timmar innan jag skulle och jobba natt att han var sugen på en skoter som han hittat i gällivare. Sagt och gjort, jag åkte och jobba och Fredrik lämnade Loke hos snälla tant Åsa och själv drog han iväg i iilll-fart till gällivare klockan sju på kvällen. Och hem kom han med en 07:as Ski-doo MXZ 800 x-rs. Nice! Så nu längtar vi till snön kommer här på björx:)

Till helgen vet jag inte om de blir jobb, jag tar de då om jag får. Blir jag ledig så är de endast mys med familjen på schemat. Och helgen efter de är de utsällning här i arcus, norrbottensvackraste. Gud så roligt de ska bli!


Trist inlägg utan bilder:(

Kommentarer
Postat av: Wifie

Vad du jobbar och står i! :) Duktigt. :)

2009-11-03 @ 09:22:28
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Då är det bara börja träna. ;)

2009-11-03 @ 10:16:20
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja!!

Kort, kort, kort... vill vi se... både på Dolly och er!

Fast ingen press, det är bara så skoj att se hur det går för våra valpar. Vi har faktiskt bestämmt oss för att åka uppåt nästa sommar istället för neråt... så vem vet vi kanske kommer ända fram till er om nu inget oförutsett inträffar... sen semesterperiod har vi i alla fall så det blir väll i slutet av Juli (ja jag vet det är lite tidigt att planera sommarsem redan... men ändå)



Kram från oss alla till er alla

//Ullis

2009-11-05 @ 13:21:50
URL: http://www.tranrikets.se
Postat av: Frida

Javisst :)



Du kan ju lägga till mig på msn och skicka över bilderna som du vill ha med :)



fridalinnea[email protected]

2009-11-10 @ 17:59:56
URL: http://kattens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0