Liv i luckan!

Yepp.. är hundvakt till Komnpis nu, emelies amstaffvalp .. Så här är de fullt fart. Just nu ligger dom under vardagsrumsbordet och tuggar på varandra.

Dolly var ganska "på" i början när dom leket och inte hade träffats så många gånger, lite oförsiktig, inte alls likt henne då hon i vanliga fall är försiktig med valpar. Men nu ser de faktiskt ut som att hon låter kompis ha övertaget, en stund då och då iaf.

Imorse var vi till tandläkaren jag och Loke, andra gången i hans liv. Fast första gången dom gjorde en riktig undersökning. Han var så duktig och tandläkaren sa att han h9ade så fina tänder!
De är så roligt nu när man kommer på ett sånt där ställe med Loke, han har blivit så stor att man inte "behöver prata för honom", ni vet när dom är mellan 1-2 år så pratar ju alla vuxna med de små men dom kan ju kanske inte direkt svara så man får svara för dom. Men med Loke är de inte så längre, han för en vanlig konversation med en människa han aldrig träffat, på ett väldigt duktigt sätt. Ibland måste man förtydliga de människan i fråga säger eller frågar honom, då ser man att han funderar och sen svarar han så nöjt!
Besöket avslutades naturligtvis med en ny och fin tandborste av snälla tant-tandläkare. Nöjd kille!

Sen har jag hunnit med en promenad med Emelie och Frida + the dogs. Rikgt skönt och välbehövt, att surra av sig.. En städning av lägenheten, och nu sitter jag i soffan och väntar på att få gå och hämta Loke.

Ser inte ut att bli nå mer jobb i veckan heller, dom behövde tydligen bara folk i måndagsnatt :( Har sagt till för länge sedan att jag är uptagen lördag, men idag och imorgon hade ju inte suttit fel att få jobba lite.
Ne så imorgon blir de att åka och storhandla, nödvändigheter och snask till helgens myskvällar. Klockan tolv ska jag möta min arbetskompis Elisabeth på bryggeriet för en lunch och sen hämta Lokis på dagis.

På lördag är de utsällning i arcus. Ska bli roligt att träffa alla hundtokiga människor, alla lika tokiga som jag:) Fredrik och Loke skulle komma och kolla en stund iaf. Sen ska Ida följa med mig dit och kolla och sen tror jag att Cissi, och kanske Niklas skulle komma också?! Hoppas att emelie och johan också kommer, roligt med Emelie som är lika hundtokig som mig! 11 Staffar och 6 amstaffs vet jag iaf. Så alla som är nyfikna, kom och titta. Kostar 30 kronor att komma in och kolla för dom som inte ställer..

Nu blev de lugnt här, dom ligger och tuggar på varsitt ben och är så nöjda så!





Kommentarer
Postat av: Frida

hallåj igen, det verkar som att min e-post inte blev rätt skriven :/ (jag tryckte på länken i adressen som jag skrev och det stämde inte) så du får nog skicka dem igen till; fridalinneajohansson @hotmail.com

2009-11-12 @ 20:16:36
Postat av: Frida igen

Nä, men vad fasen. Det går inte att skriva min adress här i bloggen :/ den innehåller "understreck" och dom försvinner.. men du. ge mig din e-post så mailar jag så du får min adress... krångel :)

2009-11-12 @ 20:18:37
Postat av: jonna

men jaaaa dååå:)

2009-11-12 @ 21:37:08
URL: http://jonna1983.blogg.se/
Postat av: Marri

Ja jag har faktiskt börja tycka att såna som ser ut som ester är finast =)

2009-11-13 @ 14:55:26
URL: http://youfucker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0